Aktualności

Wyjazd do Ogrodzieńca

13 czerwca 2023 roku odbyła się wycieczka klas 4-6 do Ogrodzieńca na Jurę Krakowsko – Częstochowską. Na początku odwiedziliśmy Park Doświadczeń Fizycznych, w którym poznawaliśmy podstawowe zjawiska fizyczne (np. działanie wahadła Newtona, wodnego wiru, nurek Kartezjusza). W parku mogliśmy sprawdzić działanie takich urządzeń jak np: Symulator Lotów, Symulator Dachowania, Magiczne kręgle, Krzywe Lustra itp. Poźniej pozjeżdżaliśmy na torze saneczkowym i udaliśmy się na pyszny obiad do karczmy „Stodoła”. Po obiedzie udaliśmy się od Domu Strachów, gdzie poznaliśmy legendy związane z zamkiem w Ogrodzieńcu i trochę nas tam postraszyło ;-/. Pełni strachu zjedliśmy duże lody i udaliśmy się pod ruiny zamku. Tam wysłuchaliśmy trochę historii o Szlaku Orlich Gniazd. Podziwiając piękne i dziurawe wapienne skały słuchaliśmy o prehistorycznym oceanie i żyjącym w nim zwierzętach (m.in o dwumetrowym ślimaku). Idąc na górę Birów,  zwiedzaliśmy niemieckie bunkry z okresu II wojny światowej. Na górze Birów znajdował się zrekonstruowany, średniowieczny drewniany gród, w którym odwiedziliśmy średniowiecznych mieszkańców oraz podziwialiśmy ich chatę. Z grodu , który był połozony na wysokiej górze i otoczony z trzech stron stromą przepaścią, podziwialiśmy panoramę Ogrodzieńca. Wracaliśmy do domu pełni wrażeń i z uśmiechami na twarzy.